ablog
isolated notes exposed

ha long bay & tam coc river

Hanoi-ból két szervezett túrát toltunk végig. Tudtuk mi vár ránk Thaiföld után, mégis volt kellemes és kissé kényelmetlen meglepetés a dologban. Ha Long öböl és Tam Coc folyó. Írásban és képekben.

halong1

Az első napos jetlag és sokk után a második napon belevágtunk egy Ha Long öböl túrának. A Ha Long öböl Hanoi-tól kb 160km-re északkeletre található. Hírös nagy csaták dúltak itt, forgalmas kikötője volt ez a vidéknek. Az első kényelmetlen meglepetés abból adódott, hogy a Vietnámi „autópályák” megengedett legnagyobb sebessége valahol 60 és 80km/h között mozog. Inkább 60, mint 80. Ebből eredően az odajutás (és a visszajutás is) időtartama körülbelül 3 és fél órát vett igénybe. Igen jól esett ez mindkettőnknek az előző napon letolt 11 órás utazás után. Na de, legalább busszal volt és be volt iktatva a közepén (PONT, a közepén – erről majd később) egy megálló.

halong2

A túra költsége 40 dollár volt fejenként. Ebbe beletartozott az oda és visszaút, az idegenvezető (jó fej srác volt), a hajóút, az ebéd, a barlangbelépő és a kajakozás (mi e helyett a fizetős ladikozást válaszottuk). A Ha Long öbölben hajóra pattantunk (a belépő egyébként 120K VDN), megebédeltünk, és már kb meg is érkeztünk az első megállóhoz: egy kis fábol eszkábált stég, amiről indult a helyi ladikozás. Egy (asszem) szingapúri párral voltunk, mögöttünk pedig egy 40-es vietnámi férfi evezett és fotózott minket. A vidék izgi. Hegyek mindenhol az öbölben, alacsony sziklaalagutak, magas hegyfalak. Szép látvány, no.
A második megálló egy csepkőbarlang volt, ahol ügyesen mindenféle színes fénnyel megvilágították a köveket. Saccperkábé (emlékeim szerint) egy 3000nm-es barlangról beszélhetünk. A barlang után vissza a csónakba, a kikötőbe és végül Hanoi-ba. Kb este 9-re értünk haza, viszonylag fáradtan.

halong3

A második napon a Tam Coc túrát toltuk le, hasonló árért. Ebbe beletartozott egy pagoda látogatás, ebéd, csónakázás és egy biciklitúra a helyi kis faluban. A hely kb 60-80 km-re délkeletre található – kb másfél óra kisbusszal (természetesen a közepén egy frissító megállóval). Hát, azt hiszem életem egyik legdurvább útja volt az, amit a kis csónakkal a kb másfél óra alatt megtettünk. Először azt hittem, hogy mekkora durva látvány, hogy a faluból kiérve apró dombok között kezd minket vezetni a folyó, de amikor megjelentek a hatalmas, trópusi növényzettel borított meredek falú hegyek, amelyek csúcsa az esős párás felhőbe veszett, azt hittem valami fantasy filmbe, vagy dzsungelharcos PC-s játékba csöppentem. Megdöbbentő és félelmetes volt.

tamcoc2

Itt sajnos már megjelentek a tukmálók is. A folyón útközben fotóztak, amit aztán elő is hívtak, mire kiértünk (ezt 1 kemény dollárom bánja), illetve a folyó végén úgy vártak minket az árusok, mint friss húst a kiéhezett cápák. Ezt is beszívtuk kb kemény 300 Forintnak megfelelő Dong-al. Hát, ezt így kell kalkulálni.

tamcoc1

Amit még érdemes megjegyezni, hogy mindkét túra (és gyanítom az összes többi is), úgy van megszervezve, hogy pont az út közepén van egy megálló, ahol be lehet térni egy kis helyi manufaktúrába, kávét, szötymötyölni valót lehet vásárolni, satöbbi. Hát, ezeket a cuccokat csak és kizárólag ezért építették ide, és kb 3x-os áron árulnak mindent. Kis lehúzás, de talán belefér.

Amúgy mind a két túránkat (40/40 USD/fő), plusz a reptértransfereket (16 és 12 USD) a Hanoi Transfer Service-nél intéztem. Nem a legolcsóbbak (a túrák 25 USD-ről indultak az óvárosban, amit szerintem azt jelenti, hogy 20-ért símán lehet találni – persze kérdéses, hogy mi van benne), de maximálisan meg voltam velük elégedve.

Összefoglalva a Tam Coc túra egy must-have ezen a vidéken. Földöntúli, mesés, hátborzongató.

Ezeket a sorokat már Hoi An-ból írom, de erről majd legközelebb.

Posted by aui on March 10th, 2015 :: Filed under travel,vietnam
You can leave a response, or trackback from your own site.