ablog
isolated notes exposed

hoi an

Hoi An elképesztően aranyos és imádnivaló város. Danang közelében, kb 30-40 kilóméterre délre található. Óváros, kulináris élvezetek és északai vásár.

Hanoi-ból reggel 9-kor indult a gépünk. A check-in és a reptéri huzavona meglepően áramvonalasan ment. A danangi reptéren már várt minket a szállásról küldött taxi, és $17-ért elvitt minket közvetlenül a szállásra. Mire mindennel ekészültünk (elfoglaltuk a szállást, kicsit összeszedtük magunkat) már beesteledett, de azért nekiindultunk a városnak. Egy olaszországból származó, de vietnámi feleséggel rendelkető emberkénél vacsoráztunk, aki ajánlott egy kávézót, miután megtudta, hogy Magyarországról jöttünk. A város tele volt lampionokkal, motorosokkal és túristákkal. Az óváros egyszerűen gyönyörű. Kis utcácskák, régi házak, mindez a folyóparton, ahol végig kis ladikok és csónakok állnak a kikötve.

Az első teljes napunk viszonylag korán kezdődött. 8:30-ra kellett a város központba lenni (ami egy laza 30-40 perces sétát jelentett a viszonylag külvárosi szállásunktól), hogy találkozzunk a túraszervezőkkel. Az első napi programunk egy „ingyenes” Hoi An túra volt. Az ingyenes bár idézőjelek közé van rakva, túlságosan nem terhelte meg a pénztárcánkat. 80K VDN-be került az egész (kb 1000 HUF), amibe beletartozott a biciklikölcsönzés, a komp, illetve az adományok, amiket a helyieknek adtunk (lásd később). A vezetőnk egy kb 22-25 év körüli, turizmust tanuló diáklány (Hồng) volt, a csoportban összesen 5-en voltunk. Biciklire pattantunk, és irány a kikötő. Itt egy, a helyiekkel és a biciklinkel megrakott komppal átkeltünk egy kisebb szigetre. A szigeten kb 3 órát bicikliztünk és megnéztünk többek között egy hajókészítő műhelyt, egy régi családi házat, egy tésztakészítő családot, egy farmot és egy nádszőnyeget szövő családot. Minden helyen az általunk befizetett összegből vagy mi, vagy a túravezetőnk adott az adott családnak egy kisebb adományt. Én személy szerint a rízstésztakészítést élveztem a legjobban. A néni megmutatta nekünk, hogyan is készül a „noodle”, amit aztán jól ki is próbálhattunk magunk, majd a végeredményt egy kis szárított rízstésztával és chillis-fokhagymás szósszal meg is ehettünk, majd egy kis teával olthattuk a szomjunk.

A túrának kb délután 1-kor lett vége. Bevetettük még magunkat a városba és sétáltunk még egy nagyot. Meglátogattuk azt a kávézót, amit az olasz fószertól hallottunk. Miután elmondtuk, hogy magyarországról érkeztünk rögtön jött is a tulajdonos, aki elmesélte, hogy a nővére (vagy huga) Magyarországon dolgozik, és hogy Ő is nemrég jött vissza Vietnámba (rögtön ment a „hogy vagy” és a „sziasztok”). Sajnos a nap végére eléggé elfáradtunk, és le is égtünk mind a ketten (lévén tűzött a nap és 30 fok meleg volt). Úgy megtetszett a biciklizés, hogy másnap béreltünk egy-egy biciklit a háziaktól (25K VDN/fő) és nekiindultunk a környéknek. Sikerült vagy 40km-t letekerni, frankó képeket csinálni és jól elfáradni. A bicikli amúgy elég ütött-kopott volt, jól el is szakadt az első fékem (a hátsó sosem fogott), aminek következtében szép nagyot zakóztam is, és egy bokorban kötöttem ki. Nadehát ennyi kell. Biciklicsere után folytattuk az utunkat. Este (egy kiadós fürdés után) még benéztünk a városba az északai piacra. Határozott célom volt, hogy utcai kaját egyek valamelyik árusnál. Ez sikerült is, sőt, jobb volt, mint számítottam. A Thaiföldön már megszokott pálcikás disznóhúst válaszottam, de itt ezt magasabb szintre emelték. A húst nem csak egyszűen le kellett enni a pálcáról, hanem a következőképpen kellett fogyasztani: Egy száraz rízstészába salátát pakoltál, ráraktál még egy friss rízstésztát, ebbe raktad a húst a pálcával együtt, a tésztát összehajtottad, megfogtad vele a húst és kihúztad a pálcát. Ha jól csináltad (nem úgy, mint én), akkor kicsit hasonlított a tavaszi tekercsre az egész. Ezt kellett szószba mártani, majd élvezettel elfogyasztani.

Fájó szívvel, de izgalommal hagytuk el Hoi An-t és indultunk Da Lat-ba másnap reggel.

Posted by aui on March 14th, 2015 :: Filed under travel,vietnam
You can leave a response, or trackback from your own site.