ablog
isolated notes exposed

take the philippines

A Fülöp Szigetek borzasztóan különbözik Vietnámtól és a többi, eddig meglátogatott délkeletázsiai országtól. Ennek szerintem egyik nagy oka a turisták hiánya (aminek nagyon örültünk), a másik pedig a borzasztóan erős spanyol/angol befolyás.

A másik fontos dolog, hogy az ország keresztény. Nagyon. A szállásunkkal szemben volt egy templom, amiben reggel 6-kor elkezdték a misét. Nem is lett volna ez probléma, ha mondjuk csak a harangszó jelzi, de itt hatalmas hangszórók vannak a templomtornyokon és kürtölik szét a misét mindehova. A bevásárlóközpontokban napi 3x megy a mise, utána táncolnak a dolgozók. Az egyik garázskapura pedig a tízparancsolat volt felfestve.

Manilából csináltunk egy önszervezett kirándulást – a Taal vulkánt látogattuk meg. Ennek a helynek az a kuriózuma, hogy a Fülöp Szigeteken van egy tó (több is van), ebben a tóban pedig van egy sziget, amiben van egy krátertó, amiben van egy kis sziget. Tiszta fraktál az egész. Az utazás elég kalandosra sikeredett: utaztunk gyorsvasúton, távolsági busszal, jeepney-ven, triciklivel, hajóval és lovagoltunk.

A másik, több napos túrán Palawan szigetén, Puerto Princesa volt. Itt sikerült egy helyi kis faluban egy elég autentikus kétszintes bambuszházban szállást találnunk. A környéken annyira nem volt turista, hogy a szomszéd gyerekek napi programja volt, hogy kijöttek az utcára és köszöngettek meg integettek nekünk.

Itt még megnéztük az Underground River-t (egy csepkőbarlang, amit csak hajóval lehet megnézni), és befizettünk egy Honda Bay túrára (egy raklapnyi kis szigetre visznek ki hajókkal).

Posted by aui on March 29th, 2015 :: Filed under blog,philippines,travel
You can leave a response, or trackback from your own site.